Smażone jedzenie i żadnych chorób serca?Spożywanie produktów pieczonych w zdrowe oleje, takie jak oliwa z oliwek lub olej słonecznikowy, to nie ma nic wspólnego z chorobami serca lub przedwczesnej śmierci, hiszpańscy naukowcy znaleźli.

One szły za ponad 40.000 osób dorosłych w wieku 11 lat, śledząc spożywanie smażonych i choroby serca.

To jednak wstępne kawałek dobrą wiadomością dla miłośników smażone jedzenie pochodzi z zjeżdżalnią dodatek ostrożności, zwłaszcza, gdy chodzi o typowej amerykańskiej smażone żywności i diety.

“Musimy podkreślić, że nasze wyniki zostały uzyskane w kontekście zdrowego odżywiania, morze jedno, i nie mogą być powielane z innymi rodzajami diet,” badacz Pilar wszystkich gier guallar-Castillon, doktor nauk medycznych, mgr, asystent profesora medycyny prewencyjnej w autonomicznym uniwersytecie w Madrycie, mówi.

Kolejna duża różnica między hiszpańskim i amerykańscy goście mogą również odegrać swoją rolę. “W naszym badaniu, większość dań przygotowywane i spożywane w domu”, wszystkich gier guallar-Castillon mówi. Trudno wiedzieć, jaki rodzaj oleju jesz, ona mówi, kiedy można zjeść poza domem.

Smażone jedzenie i choroby serca: nauka szczegółySmażone jedzenie i choroby serca: nauka szczegóły

Spożywanie dużej ilości smażonych był związany z sercowych czynników ryzyka chorób, takich jak wysokie ciśnienie krwi, niski poziom “dobrego” cholesterolu i otyłość, piszą naukowcy.

Jednak, badania smażone jedzenie i choroby serca dały sprzeczne wyniki.

Naukowcy ocenili 40,757 dorosłych, w wieku od 29 do 69 i wolnego od chorób serca, gdy zapisywali się w nauce w 1992 do 1996 roku. Naukowcy szły za nimi aż do 2004 roku.

Naukowcy przepytali mężczyzn i kobiet na początku badania na temat ich normalnego jedzenia. Pytali u nich, co jedli w ciągu tygodnia, jeśli w ciągu poprzedniego roku.

Kwestionariusz obejmował 662 różnych produktów, w tym 212, które były palone.

Metody smażyć zawarte w głębokim tłuszczu, na patelni, w cieście, w panierce lub smażone. Najczęściej używane układu sercowo-naczyniowego oliwa z oliwek.

Naukowcy uczestnicy podzieleni na cztery grupy, w zależności od ich spożywanie smażonych potraw. Najniższej grupy jedli około 1,6 uncji smażonych w dzień. Grupa z wysokim spożyciem było około 8,8 uncji dziennie. Średnio kobiety i mężczyźni jedli mniej, niż 5 uncji dziennie smażonych i użyć około pół uncji oleju do smażenia.

Smażone jedzenie było około 7% całej żywności spożywane.

Podczas uzupełnienia, 606 zawałów serca i innych chorób serca “wydarzeń” się stało i 1,135 zgonów z wszystkich przyczyn.

Gdy naukowcy przyjrzeli się choroby serca i śmierci, nie znaleźli związek między smażone żywności, niezależnie od zużycia i choroby serca lub zgonu z dowolnej przyczyny.

A dlaczego, wszystkich gier guallar-Castillon mówi: “jedzenie było smażone z masłem, bogate mono – i wielonienasyconych tłuszczów, które są zdrowe serce”. Oliwie z oliwek są przeciwutleniacze, które mogą chronić serce.

Smażone jedzenie i choroby serca: dążyć do zrównoważonego odżywianiaSmażone jedzenie i choroby serca: dążyć do zrównoważonego odżywiania

“To ciekawe badanie, które daje pewne informacje do refleksji, ale nie ma przekonujących dowodów na to, że smażenie jest dobre dla ciebie” – mówi Connie zburzony, RD, dyrektor uniwersytetu zasilania na Washington university w St. Louis. Egzamininował wyniki nas.

Ona zauważa pewne ograniczenia badania: dieta informacja zbierał tylko na początku. I informacji o gotowaniu metody — patelnię i smażone w głębokim tłuszczu … był zwalać w jedną kupę.

Jakie pytania, ona opowie , jak całej diety zrównoważony. “Jeśli ktoś zdecyduje się coś gotować przez smażenia, to, co jest związane z tym posiłki powinny być przygotowane w inny sposób, aby utrzymać sadło w żywności zrównoważonego,” Diekman mówi.

Typ pytań, tłuszczu, mówi ona. Oliwa z oliwek, na przykład, jest postrzegana jako bardziej korzystny dla serca niż tłuszcze trans. “Całkowite spożycie kalorii na koncie, i zbyt wiele kalorii z tłuszczów nie jest dobrze”.

Studiujący żywienioniowych przyzwyczajenia pojawiają się zupełnie inne, niż u typowych amerykańskich konsumentów, mówi Andrea Giancoli, RD, km / h, Santa Monica, Ca, dietetyk i przedstawiciel Akademii żywienia i dietetyki.

“Chodzi tu w tym, że oni używali te lecznicze oleje-oliwa z oliwek i olej słonecznikowy-i dużo ryb. Dieta śródziemnomorska różni się od naszej” – mówi.

Wyniki badania nie są niesamowite, biorąc pod uwagę, że większość olejów w serce-zdrowe Typ, mówi Alice Liechtenstein, profesor, Gershoff profesor dietetyki na uniwersytecie Tufts w Bostonie.

Ona mówi, że dieta-to jest jeszcze jedno ograniczenie, ponieważ może być niedokładne. Ona zauważa, że ci, którzy powiedział, że jedli najwięcej smażone jedzenie zajęło około 600 kalorii więcej dziennie niż te, kto powiedział, że jedli mało smażonych potraw, ale ich indeksy masy ciała były takie same.

W artykule redakcyjnym, uzupełniające badanie, Michael Leitzmann, MD, z Uniwersytetu w Regensburgu w Niemczech, zauważa, że zbiór dowodów obala mit o tym, że smażenie żywność-to jest w ogóle szkodliwe dla serca. “Jednak – pisze – to nie oznacza, że częste posiłki ryb i frytek nie będzie mieć żadnych konsekwencji dla zdrowia.”